Tapk MIESTE.lt fanu Facebook'e

×
2017-08-07 13:16

Treneris V. Vasiliauskas: „Pabandę grupelėmis sportuoti gryname ore, į sporto sales grįžta nenoriai“

Pagaliau į Lietuvą atėjusi vasara vis daugiau aktyvių žmonių skatina tvankią sporto salę iškeisti į smagią treniruotę lauke. Naujoji tendencija, kai pamėgusieji grupines treniruotes persikelia sportuoti gryname ore, pastaraisiais metais tampa vis populiaresnė. Sporto treneris Vytautas Vasiliauskas grupines treniruotes lauke veda jau trejus metus ir pastebi, kad norinčiųjų ratas nuolatos plečiasi, o ir atvėsus orams sportininkai nenoriai grįžta į sales. „Lauke vykstančios treniruotės turi daug privalumų. Visų pirma – tai grynas oras. Taip pat ir atvira erdvė. Tokios treniruotės gali vykti ir be sportinio inventoriaus, o ir motyvacija sportuoti stipriai padidėja“, - pasakoja jis.

Treneris Vytautas Vasiliauskas atviras – populiariausia jo vedama treniruotė lauke yra treniruotė su pakabinamais diržais, kitaip vadinamais TRX. Šis  universalus treniruoklis yra skirtas treniruotis naudojant savo kūno masę kaip pasipriešinimą. Pratimai su pakabinamais diržais atliekami pasirinkus tam tikrą atramos kampą, nuo kurios priklauso raumenų apkrova. Treniruotės metu treniruojama raumenų jėga, ištvermė, lankstumas, koordinacija. Didelis dėmesys skiriamas juosmeninei kūno daliai, kuri yra svarbi stuburo traumų prevencijoje. Tokios treniruotės tinka bet kokio amžiaus, svorio ir fizinio pasirengimo žmonėms. Tik labai svarbu nepersistengti ir stebėti savo kūną”, - sako Vytautas.

Treneris patvirtina – sportuoti pradėję žmonės dažnai taip užsikabina, kad tai tampa ne tik jų gyvenimo būdu, bet ir savotišku apsėdimu. „Ieškantieji savo fizinių galimybių ribų linkę išbandyti ir dabar labai populiarias aukšto intensyvumo treniruotes. Tačiau net ir dažnai sportuojantiems tokios treniruotės nėra geras pasirinkimas, nes ten yra tokių pratimų, kuriuos atliekant galima susižeisti arba sau pakenkti“, - įspėja V. Vasiliauskas. Todėl treneris ragina aktyviai sportuojančius nepervertinti savo galimybių ir prieš pradedant aukšto intensyvumo treniruotes pasitarti su specialistu, kuris galėtų įvertinti širdies ir kraujagyslių sistemos pajėgumą bei kūno judesių ypatybes.

„Yra žmonių, kuriems neužtenka vienos treniruotės per dieną, jiems reikia iškrovos. Labai populiaru rinktis kelias treniruotės per dieną, tačiau svarbiausia – nepersistengti. Tokioms treniruotėms būtina trenerio priežiūra“, - pataria V. Vasiliauskas.

Treneris pastebi ir kitą tendenciją, kuomet sportuoti lauke įpratę žmonės buriasi į grupeles ir treniruotes perkelia į pajūrį. „Vieni savaitgaliams renkasi įprastas pramogas, o sveiką gyvenimo būdą pamėgusieji stengiasi net ir laisvadienius praleisti aktyviai. Todėl dabar labai populiarios tapo sportinės stovyklos pajūryje“, - sako V. Vasiliauskas, kviečiantis visus mėgstančius sportuoti prisijungti į jo organizuojamas „Functional Workout“ stovyklas Šventojoje.